Παρακολουθήστε ένα πρόσφατο ρεπορτάζ του sfedona.gr από ασυνείδητους οδηγούς που κυκλοφορούν στους νέους πεζόδρομους της Κορίνθου..
Η πρωτοβουλία πολιτών "Στην Κόρινθο με Ποδήλατο" έχει σκοπό να συμβάλλει αλλά και να διεκδικήσει την καθιέρωση του ποδήλατου σαν ένα κυρίαρχο μέσο μεταφοράς στην πόλη μας. H πρωτοβουλία λειτουργεί αμεσοδημοκρατικά, χωρίς αρχηγούς. Δεν έχει χορηγούς και στηρίζεται καθαρά στις προσπάθειες των μελών της.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
3 σχόλια:
Φοβούμαι ότι εξελίσεστε σε μια ομάδα που στρέφεται εναντίον των ασυνειδήτων οδηγών. Χωρίς να θέλω να τους υπερασπίσω, καταλαβαίνω πως δεν ασχολείστε καθόλου με το τι θα έπρεπε να κάνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες που αφήνουν αυτή την κατάσταση να εκτραχύνεται. Το πρόβλημα είναι ασφαλώς πολιτισμικό (και εδώ ο ρόλος σας είναι σημαντικός γιατην ενημέρωση των πολιτών) αλλά είναι και πολιτικό (απουσία κανόνων και κυκλοφοριακής πολιτικής). Ερωτώ λοιπόν, ποιες είναι οι προτάσεις σας για το πως θα έπρεπε να χειριστεί το δύσκολο αυτό θέμα η δημοτική αρχή, η τροχαία κλπ??
Κ. Σπινθάκη,
Μιλώντας προσωπικά (μιας και δεν εκπροσωπώ την πρωτοβουλία - η πρωτοβουλία δεν έχει αρχηγούς, επικεφαλείς, διοικητικά συμβούλια κλπ ιεραρχικές δομές όπως έχουμε συνηθήσει.. Καθένας εκφράζει και είναι υπεύθυνος για αυτά που λέει & κάνει), σαν μέλος της πρωτοβουλίας "στην Κόρινθο με ποδήλατο" ευχαριστώ για το σχόλιο και τις επισημάνσεις σας!
Για μένα, είναι πιο σημαντικό να αρχίζει να αλλάζει η νοοτροπία του κόσμου ως προς τη χρήση του ΙΧ και το σεβασμό απέναντι σε πεζούς, ποδηλάτες, άτομε με κινητικά προβλήματα κλπ. Και η νοοτροπία, εκτιμώ αρχίζει να αλλάζει σιγά σιγά και στην πόλη μας! Κοιτάξτε γύρω σας.. Ο κόσμος που χρησιμοποιεί ποδήλατο στην πόλη αυξάνεται, το ίδιο και ο κόσμος που αρχίζει και περπατάει στην πόλη. Έχω βρεθεί μάρτυρας που ο κόσμος μιλάει/εξηγεί τους ασυνείδητους οδηγούς ότι αυτό που κάνουν δεν τιμάει τους ίδιους ούτε είναι δείγμα πολιτισμού.. Οι βιώσιμες λύσεις στο θέμα αυτό θεωρώ ότι δεν θα έρθουν από τα κατασταλτικά μέτρα τιμωρώντας με αυστηρά πρόστιμα τους οδηγούς.. Επίσης, προσωπικά δεν θέλω ούτε πιστεύω θα είναι αποτελεσματικό για να χτίσουμε μια πιο ανθρώπινη κοινωνία να έχουμε ο καθένας μας έναν αστυνομικό που θα επιβλέπει κάθε τι που κάνουμε μήπως και παρανομήσουμε.. Θέλετε μια πιο αστυνομοκρατούμενη κοινωνία; Πιστεύετε αυτή είναι βιώσιμη λύση; Εγώ νομίζω πως όχι.
Εκτίμησή μου είναι ότι ο ασυνείδητος οδηγός δεν έχει γεννηθεί έτσι.. Ούτε είναι εχθρός μας.. Απλά δεν του έχει δοθεί η αφορμή να σκεφτεί τις συνέπειες των πράξεών του εις βάρος κάποιων άλλων συνανθρώπων του(π.χ. παρκάροντας σε ράμπα αναπήρων ότι ίσως κάποιο άτομο με κινητικά προβλήματα δεν θα μπορέσει να ανέβει στο πεζοδρόμιο..). Για μένα ποιο σημαντική είναι η προσπάθεια ενημέρωσης για αλλαγή νοοτροπίας και συνειδητοποίησης των ενεργειών μας. Και επίσης, η δημιουργία υποδομών που θα δώσουν εναλλακτικές επιλογές σε αυτόν/ην που είχε σκοπό να να μετακινηθεί με ΙΧ, ώστε να επιλέξει τελικά, σκεπτόμενος ορθολογικά, ένα άλλο μέσο μετακίνησης (ποδήλατο, αστικό λεωφορείο, πεζή, park-and-ride αφήνοντας δηλαδή το ΙΧ σε κάποιο περιφερειακό πάρκινγκ και από εκεί να πάρει λεωφορείο/ποδήλατο). Και σε αυτό τον τομέα πιστεύω ότι η πρωτοβουλία προσπαθεί να συνεισφέρει στο να μπουν στην ατζέντα των συζητήσεων και να υλοποιηθούν αυτές οι υποδομές από τη δημοτική αρχή. Ήδη, στα πλαίσια της κυκλοφοριακής μελέτης, μέσα στο καλοκαίρι θα δημοπρατηθεί ο πρώτος ποδηλατόδρομος στην πόλη. Επίσης, φαίνεται να υπάρχει διάθεση και βούληση εκ μέρους της δημοτικής αρχής (από τις πρόσφατες συναντήσεις της πρωτοβουλίας με τη δημοτική αρχή) να ξεκινήσει και στην πόλη μας τους επόμενους μήνες ο θεσμός των δημοτικών δανειστικών ποδηλάτων, να μπουν πάρκινγκ ποδηλάτων, όπως επίσης και να σχεδιαστούν/τυπωθούν ειδικά φυλλάδια για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στην πόλη.
Όπως και να έχει, από την εμπειρία μου και τις συζητήσεις με τα παιδιά της πρωτοβουλίας, εμείς εδώ θα είμαστε για να συμβάλλουμε στην αλλαγη της νοοτροπίας των συμπολιτών μας όσο αφορά τη χρήση του ΙΧ στην πόλη, την προώθηση των βιώσιμων μετακινήσεων και το σεβασμό σε πεζούς/ΑμεΑ/ποδηλάτες κλπ. Και αυτό δεν επιτυγχάνετε εκτιμώ με το να έχουμε συνεχώς από πάνω μας έναν "κακό αστυνομικό" για να μας συναιτίσει.. Αυτός είναι ο εύκολος δρόμος. Αλλά ο πιο βιώσιμος, ανθρώπινος και μεσομακροπρόθεσμα αποτελεσματικός, αλλά και πιο απαιτητικός σε χρόνο και προσπάθεια, είναι θεωρώ το να συμβάλλουμε στη δημιουργία κοινωνικά υπεύθυνων και συνειδητοποιημένων πολιτών. Και αυτό για μένα είναι κατεξοχήν πολιτικό θέμα. Αυτό με την τροχαία θα το έλεγα κατασταλτικό.
Φιλικά,
Σταύρος Κεφάλας
κάποιο από τα άτομα που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία "στην Κόρινθο με ποδήλατο"
Συμφωνώ σε όλα και προσυπογράφω. Τρεις μόνο παρατηρήσεις. 1. Επειδή δεν ζούμε σε χώρα αγγέλων, πρέπει να υπάρχουν κανόνες άρα και ποινές. Τους κανόνες τους θέτει η πολιτική διοίκηση (ο δήμος στην περίπτωσή μας) και ελέγχει την εφαρμογή τους η τροχαία και η δημοτ. αστυνομία. Τίποτε από τα δύο δεν συμβαίνει στην Κόρινθο και την πληρώνουν όλοι οι πολίτες κυρίως οι πιο αδύναμοι, παιδιά ανάπηροι κλπ.
2. Το να προστεθεί σε αυτό το κυκλοφοριακό μπάχαλο, ένας ποδηλατόδρομος ακόμη και πάρκιν ποδηλάτων, μπορεί να ενθουσιάζει τους ποδηλάτες αλλά μάλλον δεν λέει πολλά για τις υπόλοιπες αναξιοπαθούντες ομάδες πεζών, ιδίως τις πιο αδύναμες.
3. Δεν συμμερίζομαι την βεβαιότητά σας για την διάθεση του δήμου με τα ποδήλατα. Το ακούω 2 χρόνια και έχω γίνει ακροατής έργων και καταναλωτής λόγων.
Πέρα από όλα αυτά όμως, όπως και να έχει η ομάδα σας είναι ό,τι πιο ζωντανό έχει να παρουσιάσει η Κορινθος τα τελευταία χρόνια. Καλή επιτυχία στις προσπάθειές σας.
Δημοσίευση σχολίου