Ενα φιλόδοξο πρόγραμμα ποδηλατοδρόμων θα εξαγγείλει η υπουργός Περιβάλλοντος, πιθανότατα την επόμενη εβδομάδα, στο πλαίσιο του πακέτου των παρεμβάσεων στο λεκανοπέδιο, αλλά και των πρώτων σκέψεων για το Ρυθμιστικό της πρωτεύουσας που θα δίνει έμφαση στο παράκτιο μέτωπο του Σαρωνικού και θα φτάνει ώς τις ακτές του Κορινθιακού.
Δύο είναι τα μεγάλα δίκτυα που αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στο 2010 και να αποδοθούν στους λάτρεις του ποδηλάτου μέσα σε μια διετία. Προβλέπουν:
- Τη σύνδεση της Κηφισιάς με το Φάληρο, με έναν ποδηλατόδρομο συνολικού μήκους 26,6 χλμ., που σε μεγάλο βαθμό θα κινείται κατά μήκος της γραμμής του Ηλεκτρικού, αλλά θα κάνει και παρακάμψεις σε γειτονικούς αρχαιολογικούς χώρους, όπως ο Κεραμεικός και η Ακαδημία Πλάτωνος. Θα διαθέτει χώρους στάθμευσης σε όλους τους σταθμούς του ΗΣΑΠ, που σήμερα είναι το μόνο μέσο σταθερής τροχιάς όπου επιτρέπεται, έστω και με περιορισμούς, η είσοδος ποδηλάτων στους συρμούς. Σε επόμενη φάση, θα συνεχίζει από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) ώς τη Βάρκιζα, με μήκος περίπου 35 χλμ., ακολουθώντας αυτή τη φορά τις γραμμές του τραμ.
- Την ενοποίηση του άλσους της Χωροφυλακής στους Αμπελόκηπους με το πάρκο Ιλισίων στη συμβολή των λεωφόρων Β. Σοφίας και Β. Κωνσταντίνου, που προβλέπεται να δημιουργηθεί με την ενοποίηση των δημόσιων και αναξιοποίητων σήμερα ελεύθερων χώρων γύρω από τα μουσεία (Βυζαντινό, Πολεμικό κλπ.).
Οι ποδηλατόδρομοι εντάσσονται στο κοινοτικό πρόγραμμα βιώσιμης κινητικότητας, αλλά έχουν παραμεληθεί τα τελευταία χρόνια, παρά το γεγονός ότι η επιδότησή τους φτάνει το 75%. Είναι ενδεικτικό ότι μόλις το 2009 είχε οριστικοποιηθεί ένα πρόγραμμα για 16 δήμους, με ποδηλατόδρομους συνολικού μήκους 90 χλμ. και προϋπολογισμού 19 εκατ. ευρώ, που όμως ξεκίνησε μόνο σε έξι περιπτώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου