17 Νοε 2008

Δημοτικά ποδήλατα στις μεγάλες πόλεις!

ΠΛΗΘΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ

Τα «δημοτικά» ποδήλατα κατακτούν την Ευρώπη


TΗΕ ΝΕW ΥΟRΚ ΤΙΜΕS , Της Εlisabeth Rosenthal
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2008

Βαρκελώνη, Ισπανία. Η επιτυχία του Βicing ήταν απρόσμενη ΣΕ ΜΙΑ ΕΥΡΩΠΗ με ολοένα εντονότερες οικολογικές ευαισθησίες, λένε πως υπάρχουν μόνο δύο είδη δημάρχων: Αυτοί που έχουν σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων και αυτοί που θέλουν να αποκτήσουν.

Τα τελευταία χρόνια, προγράμματα όπως το Velib, που εγκαινίασε το 2007 στο Παρίσι ο
δήμαρχος Μπερτράν Ντελανοέ, φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια αποκτώντας όλο και περισσότερους οπαδούς: Λυών, Ρεν, Ντύσελντορφ, Βαρκελώνη, Παμπλόνα, όλες αυτές οι πόλεις έχουν υποκύψει στη γοητεία του ποδηλάτου. Ακόμα και η Ρώμη, μια πόλη με στενά σοκάκια και χαώδη κίνηση, ξεκίνησε πρόσφατα ένα μικρό πιλοτικό πρόγραμμα, το Roma΄n΄Βike.

Για τους δημάρχους που αναζητούν τρόπους αφενός να αποσυμφορήσουν την πόλη τους, αφετέρου να αποδείξουν την οικολογική καλή τους πίστη, τα συστήματα ενοικίασης ποδηλάτων προσφέρουν μια απλή λύση: Με τα χρήματα με τα οποία θα αγόραζαν ένα λεωφορείο, επενδύουν σε έναν στόλο ποδηλάτων. Κατόπιν, στις περισσότερες περιπτώσεις, συνάπτουν συμβόλαια με διαφημιστές οι οποίοι αναλαμβάνουν το στήσιμο και τη συντήρηση του συστήματος σε αντάλλαγμα για την ανάρτηση διαφημίσεων σε χώρους του Δήμου.

Δύο είναι τα κλειδιά της επιτυχίας:Πληθώρα διαθέσιμων ποδηλάτων, σε σταθμούς διάσπαρτους στην πόλη (το Παρίσι διαθέτει 20.000 ποδήλατα και 1.450 σταθμούς ενοικίασης, η Βαρκελώνη 6.000 ποδήλατα και 375 σταθμούς) και σωστή τεχνολογική υποστήριξη- με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών καρτών που τους χορηγούνται και των αυτοματοποιημένων «σταθμών», οι χρήστες μπορούν να πάρουν και να αφήσουν κάποιο ποδήλατο μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα.

Ίσως η μεγαλύτερη απόδειξη της επιτυχίας που γνωρίζουν τα συστήματα ενοικίασης ποδηλάτων στην Ευρώπη, είναι η έστω και διστακτική εξάπλωσή τους εκτός Ευρώπης: Ουάσιγκτον και Μόντρεαλ πειραματίζονται με πιλοτικά προγράμματα, Σικάγο, Βοστώνη και Νέα Υόρκη εξετάζουν πιθανές λύσεις. Ακόμα και η Σαγκάη, μια πόλη η οποία πριν από 10 χρόνια προσπαθούσε να διώξει τα ποδήλατα από ορισμένες λεωφόρους της προκειμένου να δημιουργήσει χώρο για τα αυτοκίνητα, εγκαινίασε τον περασμένο μήνα ένα πιλοτικόπρόγραμμα ενοικίασης ποδηλάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: