Βασικές πληροφορίες για τα ποδήλατα που κινούνται στον δρόμο που συνήθως ξεχνάμε:
- Τα ποδήλατα έχουν τα ίδια δικαιώματα κίνησης στο δρόμο αλλά και υποχρέωσης τήρησης του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, όπως όλα τα τροχοκίνητα μέσα
- Όταν είναι σταματημένα δεν έχουν γρήγορη επιτάχυνση
- Όταν βρίσκονται σε ανηφορικό δρόμο δεν έχουν δυνατότητα για πολλούς ελιγμούς, μεγάλη ταχύτητα και υπάρχει δυσκολία στο να σταματήσουν και να ξαναξεκινήσουν
- Η κίνησή τους στηρίζεται στην ισορροπία τους και αυτή χάνετε εύκολα από ένα ελαφρύ ακούμπισμα αυτοκινήτου ή ακόμα και από τον αέρα ενός γρήγορα κινούμενου οχήματος
Βασικές πληροφορίες για το πώς πρέπει να κινούνται οι ποδηλάτες στο δρόμο και γιατί:
- Η θέση των ποδηλάτων πάνω στο δρόμο για να είναι ασφαλείς, είναι όχι πολύ κοντά στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα ή στο πεζοδρόμιο, αλλά προς τα αριστερά της λωρίδας κυκλοφορίας.
Αυτή η τοποθέτησή τους πάνω στον δρόμο τους προστατεύει από ξαφνικό άνοιγμα πόρτας σταθμευμένου αυτοκινήτου, από πεζούς και ζώα που μπορεί να βρίσκονται ανάμεσα στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και υπάρχει πιθανότητα να πεταχτούν ξαφνικά στο δρόμο αλλά και από αυτοκίνητα που βρίσκονται στα δεξιά στις διασταυρώσεις
- Η κίνησή τους πρέπει να είναι σε ευθύγραμμη και σταθερή πορεία χωρίς να:
- μπαίνουν και να βγαίνουν ανάμεσα από παρκαρισμένα αυτοκίνητα
Ο κίνδυνος να μην γίνει αντιληπτό το ποδήλατο που κάνει αυτόν τον ελιγμό είναι πολύ μεγάλος και μπορεί να χτυπηθεί από πίσω ή στο πλάι όταν βγαίνει ξανά στον δρόμο.
Αν βρίσκονται πολλά αυτοκίνητα από πίσω τους στην πρώτη ευκαιρία που ο δρόμος είναι πιο φαρδύς, δεν υπάρχει διασταύρωση από δεξιά και είναι ασφαλείς, θα πρέπει να χαμηλώσουν ταχύτητα και κάνουν λίγο στην άκρη, χωρίς να σταματήσουν, δίνοντας την ευκαιρία για προσπέραση
- κάνουν ελιγμούς ανάμεσα από σταματημένα στο δρόμο, λόγο φαναριού, αυτοκίνητα
Ο κίνδυνος να χτυπηθούν από μηχανάκι, άνοιγμα πόρτας, ή ελιγμό αυτοκινήτου είναι πολύ μεγάλος
Συμβουλές για ασφαλή και αρμονική οδήγηση με ποδήλατα στους δρόμους:
- Όταν βγαίνουμε από ένα δρόμο που δεν έχει προτεραιότητα, ή βοηθητικό ή πάρκινγκ προσέχουμε όχι μόνο εάν κινούνται αυτοκίνητα αλλά και ποδήλατα. Τα ποδήλατα έχουν μικρότερο όγκο και γίνονται δυσκολότερα αντιληπτά. Επίσης είναι καλό να μην βγαίνουμε πολύ μπροστά στο δρόμο, γιατί πολλά ποδήλατα λανθασμένα, κινούνται πολύ δεξιά του δρόμου κοντά στο πεζοδρόμιο και όχι προς τα αριστερά που είναι ασφαλέστερο
- Δεν κορνάρουμε, φωνάζουμε σε προπορευόμενο ποδηλάτη να πάει στην άκρη ή να σταματήσει για να τον προσπεράσουμε. Όλα τα οχήματα έχουν τα ίδια δικαιώματα στο δρόμο. Όταν θα βρεθεί ευκαιρία και θα είναι ασφαλές για τον ποδηλάτη θα κάνει λίγο δεξιά
- Δεν προσπερνάμε ποδηλάτη όταν αμέσως μετά θέλουμε να στρίψουμε δεξιά γιατί βρισκόμαστε ξαφνικά μπροστά του και μπορούμε να προκαλέσουμε ατύχημα ή να του ανακόψουμε απότομα την πορεία
- Όταν είμαστε σταματημένοι σε φανάρι και θέλουμε να στρίψουμε κοιτάμε αν βρίσκεται δίπλα μας (και από τις δύο πλευρές) ποδηλάτης
- Όταν προσπερνάμε ποδηλάτη το κάνουμε με μικρή ταχύτητα και δεν βρισκόμαστε σε κοντινή απόσταση με αυτόν
- Πριν ανοίξουμε από μέσα την πόρτα από σταθμευμένο ή σταματημένο αυτοκίνητό ελέγχουμε τον δρόμο
2 σχόλια:
Το θέμα είναι, το παραπάνω άρθρο, να διαβαστεί από αυτοκινητιστές κι όχι από ποδηλάτες...
Το κείμενο προέρχεται από κάποια πηγή; Θα ήταν καλό να αναφέρεται αυτή (εκτός αν μου διέφυγε).
Η συμβουλή για την κίνηση στα αριστερά φοβάμαι ότι δεν θα έπρεπε να είναι απόλυτη. Αν πάμε πολύ αριστερά, ως ποδηλάτες, δεν ενθαρρύνουμε τον οδηγό να μας προσπεράσει από δεξιά; (Μήπως διαβάζω κάτι λάθος;)
Θα ήταν τέλος χρήσιμο να προστεθεί κάτι και για το "τυφλό σημείο" ανάμεσα στο φυσικό οπτικό πεδίο του οδηγού και το πεδίο του πλευρικού καθρέφτη. Αυτό είναι αρκετά κρίσιμο για ευνόητους λόγους.
Φιλικά,
y.
Δημοσίευση σχολίου