21 Φεβ 2012

Ποδηλατικές δράσεις από το δήμο και τον Πνευματικό - Πολιτιστικό Σύλλογο Λεχαίου για τις Απόκριες

Ενημερωθήκαμε ότι ο δήμος Κορινθίων, στα πλαίσια των αποκριάτικων εκδηλώσεων, το Σαββατο 25/2 , σε συνεργασία με τον Πνευματικό - Πολιτιστικό Σύλλογο Λεχαίου, θα διοργανώσει Ποδηλατικό γύρο – μασκέ στο κέντρο της Κορίνθου,  για τα μικρά και τα μεγάλα παιδιά. Αν ο καιρός είναι καλός θα είναι μια πολύ ωραία ευκαιρία για παιδιά και τους γονεις τους να κάνουν μια αποκριάτικη βόλτα.

Πρόγραμμα :
"Εκκίνηση: ώρα 12:30΄ από τον  ποδηλατόδρομο στη συμβολή των οδών Γ.Παπανδρέου και Εθν Αντίστασης. Οι ποδηλάτες θα κατεβούν όλη την Εθν Αντίστασης, θα μπουν στους πεζόδρομους και θα τερματίσουν μπροστά από το Δημαρχείο, περίπου στις 13:30΄."

Περισσότερες λεπτομέρειες στο δελτίο τύπου του δήμου .


Καλές γιορτές σε όλους!

20 Φεβ 2012

Βόλτα στους ποδηλατόδρομους της Κορίνθου (βίντεο)

"Αλλιεύσαμε" από το Youtube το βιντεάκι του χρήστη basil1322, που κάνει τη βόλτα του στους ποδηλατοδρόμους της Κορίνθου. Το βίντεο έχει τραβηχτεί Κυριακή απόγευμα, γι' αυτό δε βλέπουμε τα συνήθη εμπόδια (παρκαρισμένα αυτοκίνητα, εμπορεύματα κλπ) που κάνουν τη ζωή μας δύσκολη .

korinthos bicycle giant rincon trail

14 Φεβ 2012

Ρεπορτάζ για την πρωτοβουλία

Δείτε σήμερα στον "Απόηχο του μεσημεριού" ρεπορτάζ σχετικά με το δελτίο τύπου με τις προτάσεις της πρωτοβολίας για την καλύτερη και ασφαλέστερη λειτουργία των ποδηλατόδρομων καθώς και για άλλα θέματα που αφορούν στην πρωτοβουλία.

Top Channel, 3 παρά είκοσι το μεσημέρι, και 12 και μισή τα μεσάνυχτα σε επανάληψη.

6 Φεβ 2012

Οι προτάσεις μας για την καλύτερη & ασφαλέστερη λειτουργία των ποδηλατόδρομων

Οι ποδηλατόδρομοι στο κέντρο της Κορίνθου, αν και ακόμα ημιτελείς, είναι πραγματικότητα. Η απόδοση μιας λωρίδας στην ποδηλατοκίνηση και η αφαίρεσή της από την διπλή στάθμευση είναι ένα σημαντικό βήμα υπέρ της βιώσιμης κινητικότητας και αποτελεί αναμφισβήτητα θετική εξέλιξη.

Για την καλύτερη και ασφαλέστερη λειτουργία των ποδηλατοδρόμων, όμως, θεωρούμε σημαντικό να εφαρμοστούν άμεσα ορισμένες λειτουργικές βελτιώσεις στο δίκτυο που έχει ήδη υλοποιηθεί.


ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ και ΣΗΜΑΝΣΗΣ

- Στη διάβαση Πατρών και Γ. Παπανδρέου (νέος κυκλικός κόμβος), ο κατερχόμενος οδηγός επί της Γ. Παπανδρέου, όταν στρίβει δεξιά, δεν έχει επαρκή ορατότητα προς τον ποδηλατόδρομο. Θα ήταν χρήσιμο η ποδηλατική διάβαση να μετατεθεί μερικά μέτρα βόρεια, ώστε ο ποδηλάτης που την διασχίζει να είναι καλύτερα ορατός.

- Σε όλες τις διαβάσεις, πρέπει να προστεθούν εγκάρσιες διαγραμμίσεις  STOP, καθώς και πρόσθετα στοιχεία, π.χ. ανακλαστήρες οδοστρώματος (επιπλέον της κατακόρυφης σήμανσης με τις οκτάγωνες πινακίδες STOP που έχει ήδη τοποθετηθεί), ώστε τα αυτοκίνητα να προειδοποιούνται για να σταματήσουν αμέσως και πριν συναντήσουν τον ποδηλατόδρομο.

- Στις διαβάσεις όπου η οδική κυκλοφορία έχει προτεραιότητα, πρέπει να προειδοποιούνται κατάλληλα οι ποδηλάτες.

- Θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά η αντικατάσταση της πινακίδας Ρ-54 από την Ρ-65, ώστε να τονίζεται ότι ο ποδηλατόδρομος αποτελεί υποδομή διακριτή από το παρακείμενο πεζοδρόμιο.

ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ

- Η απορροή των ομβρίων σε αρκετά σημεία (π.χ. στις περισσότερες διαβάσεις) χρειάζεται βελτίωση, ώστε να μη λιμνάζουν νερά.

- Το κανάλι απορροής ανάμεσα σε ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο, όπου υπάρχει, πρέπει να αντικατασταθεί με άλλο, κατασκευασμένο από άθραυστο υλικό (π.χ. μεταλλικό).

- Με κιγκλίδωμα ή άλλο μέσο πρέπει να αποτρέπεται η κατάληψη του ποδηλατοδρόμου από πεζούς στην περιοχή της στάσης ΚΤΕΛ (μπροστά στο 1ο Δημοτικό Σχολείο και στη γωνία Εθν.  Αντίστασης και Αράτου) και όπου αλλού υπάρχει ανάλογο πρόβλημα. Το ελάχιστο που θα μπορούσε να γίνει, είναι μια πινακίδα ενημέρωσης των επιβατών του ΚΤΕΛ για τον ποδηλατόδρομο.


ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ

- Η στάθμευση αυτοκινήτων και η τοποθέτηση εμποδίων πάνω στους ποδηλατοδρόμους πρέπει να τιμωρούνται με αυστηρότητα ανάλογη με αυτήν που πρέπει να επιδεικνύεται σε κάθε περίπτωση παρακώλυσης συγκοινωνιών.

- Οι επιμέρους ποδηλατικές διαδρομές είναι απαραίτητο να ενωθούν σε ενιαίο σύνολο. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν ασυνέχειες στα εξής σημεία:
    Γ. Παπανδρέου μεταξύ Κολοκοτρώνη-Περιάνδρου, λόγω της γνωστής εκκρεμότητας των έργων γέφυρας Ξηριά. Για την ώρα οι ποδηλάτες αναγκαστικά θα κινούνται με τη λοιπή κυκλοφορία σε μήκος ενός οικοδομικού τετραγώνου. Για την καλύτερη προστασία τους χρειάζεται σήμανση Κ-17, καθώς και μια απλή πληροφοριακή με το λεκτικό "Τέλος Ποδηλατοδρόμου" στα κατάλληλα σημεία.
    Τέρμα Γ. Παπανδρέου. Ομοίως με την Κ-17 διαμέσου του χώρου στάθμευσης οι ποδηλάτες θα μπορούν να φτάνουν στον παραλιακό πεζόδρομο. Ανάλογη λύση μπορεί να εφαρμοστεί και στην περιοχή Αγ. Νικολάου, ώστε να υπάρχει σύνδεση με τον προϋπάρχοντα ποδηλατόδρομο στη νέα παραλία.

- Ο πεζόδρομος της παραλίας, όπως και η πεζοδρομημένη ζώνη του κέντρου, πρέπει να διευκρινιστεί αν θα δέχονται τα ποδήλατα. Με τη δέουσα προσοχή και αλληλοσεβασμό ανάμεσα στους χρήστες του πεζοδρόμου, η γνώμη μας είναι ότι πεζοί και ποδηλάτες μπορούν να συνυπάρξουν. Από πλευράς σήμανσης αυτό ρυθμίζεται με χρήση της πινακίδας Ρ-66. ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ, θα μπορούσαν να οριστούν ποδηλατικές διαδρομές, με κατάλληλη διαγράμμιση και σήμανση ή/και άλλα μέσα διαχωρισμού, μέσα σε αυτές τις δύο πεζοδρομημένες ζώνες. Τέλος, εάν η πυκνότητα πεζών κριθεί απαγορευτική για συνύπαρξη πεζών και ποδηλατών, θα ήταν καλύτερο να τερματίζεται ο ποδηλατόδρομος με την κατάλληλη σήμανση. Ωστόσο, υπενθυμίζεται ότι η κυκλοφοριακή μελέτη ορίζει ρητά ότι η διαδρομή του ποδηλατοδρόμου είναι συνεχής. Αυτό κρίνουμε ότι είναι και το προτιμότερο από τη σκοπιά μας ως ποδηλάτες.


ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

Τέλος θεωρούμε ότι η ενημέρωση των πολιτών αλλά και των επισκεπτών της πόλης για την ύπαρξη ποδηλατοδρόμων και για τους κανόνες ασφάλειας και ορθής συμπεριφοράς,  αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την επιτυχή λειτουργία του νέου δικτύου και την ασφάλεια όλων των χρηστών των δρόμων.

Η Πρωτοβουλία Πολιτών "Στην Κόρινθο με Ποδήλατο" είναι πρόθυμη να συμβάλει στην επεξήγηση και εξειδίκευση των προτάσεων αυτών και με τον τρόπο αυτό να συνδράμει στην εφαρμογή τους, για το καλό της ποδηλατοκίνησης και γενικότερα των ήπιων μορφών μετακίνησης στην Κόρινθο.

23 Δεκ 2011

Δελτίο Τύπου: Σχετικά με τις εργασίες κατασκευής του ποδηλατόδρομου και την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στην Κόρινθο


Δελτίο Τύπου: Σχετικά με τις  εργασίες κατασκευής του ποδηλατόδρομου και την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στην στην Κόρινθο

Κόρινθος, 23-12-2011

Οι ποδηλατόδρομοι στην Κόρινθο πρέπει, επιτέλους, να τεθούν στη διάθεση των ποδηλατών της πόλης
Η πρόσφατη επανέναρξη των εργασιών ολοκλήρωσης των ποδηλατόδρομων αποτελεί κατ' αρχήν θετικό γεγονός. Ελπίζουμε πλέον σε σύντομο χρόνο να δοθεί στην κυκλοφορία ένας λειτουργικός, ασφαλής, ενιαίος άξονας από το άγαλμα του Ποσειδώνα μέχρι και την παραλία Καλάμια και να μπορέσει να καθιερωθεί ως υποδομή διακριτή από το παρακείμενο πεζοδρόμιο.
Όμως θα πρέπει και πάλι να επισημάνουμε:
·         Την ιδιαίτερη μέριμνα που χρειάζεται στη ορθή σήμανση του ποδηλατοδρόμου και ειδικά στις διασταυρώσεις με τις βασικές οδικές αρτηρίες (κυρίως Δαμασκηνού & Πατρών), καθώς και στην εφαρμογή της ορθής σήμανσης σε όλο το μήκος του (π.χ. πινακίδα Ρ-65), ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των ποδηλατών.
·         Τα επιπλέον μέτρα που πρέπει να λάβει η δημοτική αρχή για την στήριξη των ποδηλατοδρόμων - και την αποφυγή του να γίνουν χώροι στάθμευσης και να απαξιωθούν.
Η Πρωτοβουλία Πολιτών "Στην Κόρινθο με Ποδήλατο" είχε συνομιλήσει κατ' επανάληψη με τους αρμόδιους του Δήμου και της Τροχαίας και έχει καταθέσει δημόσια τις προτάσεις της τον Μάρτιο του 2011 στο κείμενο της με θέμα: "Επισημάνσεις σχετικές με τη ασφαλή λειτουργία του ποδηλατόδρομου και προτάσεις λειτουργίας και στήριξης του θεσμού δανειστικών ποδηλάτων", στο οποίο προτείνονται συγκεκριμένα μέτρα στήριξης της ποδηλατοκίνησης και της προώθησης της βιώσιμης κινητικότητας στην πόλη μας. [Βλ.: http://podilatada.blogspot.com/2011/04/blog-post.html
Ελπίζουμε, επίσης, το δίκτυο ποδηλατοδρόμων μελλοντικά να εμπλουτιστεί με νέους "πράσινους άξονες" κατά μήκος της παλιάς μετρικής γραμμής ΟΣΕ, όπως προβλέπει το μνημόνιο που υπογράφηκε μεταξύ Δήμου Κορινθίων και ΓΑΙΑ ΟΣΕ. Παρόμοιες πρακτικές εφαρμόζονται διεθνώς με επιτυχία και συντελούν στην ενθάρρυνση χρήσης του ποδηλάτου. Οι νέες ποδηλατικές διαδρομές πρέπει να μελετηθούν σωστά ώστε να ενταχθούν σε ενιαίο δίκτυο με τον υπό κατασκευή άξονα και να είναι, και αυτές, λειτουργικές και ασφαλείς. Για τους ευρύτερους σκοπούς της προώθησης της βιώσιμης κινητικότητας, θεωρούμε εξαιρετικά σημαντική τη διατήρηση της υποδομής του ΟΣΕ, τόσο ως μέσο αποτροπής χρήσης των αξόνων αυτών για κυκλοφορία ή στάθμευση Ι.Χ., όσο και για τη γενικότερη ανάπλαση και ένταξη των περιοχών που διέρχονται οι γραμμές του ΟΣΕ στον αστικό ιστό. Η Πρωτοβουλία Πολιτών "Στην Κόρινθο με Ποδήλατο" θεωρεί σημαντικό να ενημερώνεται για κάθε σχετική εξέλιξη και να συμβάλλει με τις προτάσεις της στους μελλοντικούς σχεδιασμούς.


Πρωτοβουλία πολιτών "στην Κόρινθο με ποδήλατο"

8 Δεκ 2011

Φωτογραφίες από το 3ο Χαριστικό Παζάρι

Εικόνες από το 3ο Χαριστικό Παζάρι, που διοργάνωσε η Πρωτοβουλία πολιτών "Στην Κόρινθο με ποδήλατο!" το Σάββατο που μας πέρασε (3/12). Ευχαριστούμε πολύ όλους τους φίλους που βοήθησαν στην λειτουργία του Χαριστικού παζαριού.


Το πανώ μας








Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον Κορίνθιο καλλιτέχνη Ανδρέα Ψαράκο για τα όμορφα γλυπτά ποδηλατάκια που δημιούργησε για τα μέλη της ομάδας μας.


Έργα του Ανδρέα Ψαράκου εκτίθενται αυτό το διάστημα στην EPsilon Art Gallery, στο Λουτράκι. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.