10 Φεβ 2010

Με ποδήλατα, τρένο και λεωφορεία

Η μείωση της ρύπανσης, το καλό δίκτυο αστικών συγκοινωνιών και το ποδήλατο ξαναφέρουν τις οικογένειες στα κέντρα των πόλεων

 
Για τις υπηρεσιακές δουλειές εκτός γραφείου ο Χάικο Φέμαν δεν πατάει πλέον το γκάζι του αυτοκινήτου, πατάει τα πηδάλια του ποδήλατου. Η δημοτική αρχή έχει περιορίσει δραστικά το στόλο των υπηρεσιακών αυτοκινήτων. Ο Χάικο Φέμαν με τους άλλους υπαλλήλους του δήμου του Brühl κοντά στη Βόννη μοιράζεται τα 10 υπηρεσιακά μοτοποδήλατα. «Όταν πρέπει να διεκπεραιωθεί κάτι, για παράδειγμα στο αρχείο της πόλης, πηγαίνεις με το υπηρεσιακό ποδήλατο. Τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα βοηθούν πολύ στις ανηφόρες, είναι πολύ πρακτικά. Και μέχρι να φτάσεις στο χώρο στάθμευσης και να πάρεις το αυτοκίνητο, με το ποδήλατο έχει φτάσει ήδη στον προορισμό σου”, λέει ο Χ. Φέμαν.
Με το ποδήλατο στο σταθμό
Δεν είναι μόνο οι υπηρεσίες του δήμου του Brühl  που εξοικονομούν με τον τρόπο αυτό μεγάλα έξοδα, η καμπάνια του δήμου απευθύνεται και σε σχολεία, γηροκομία, επιχειρήσεις να  αξιοποιούν το δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών και τους ποδηλατοδρόμους. “Όποιος μετακομίζει στο Brühl διαπιστώνει πολύ γρήγορα ότι δεν χρειάζεται δεύτερο αυτοκίνητο για να πηγαίνει στη δουλειά. Αρκεί το τρένο με τη μειωμένη ετήσια κάρτα απεριόριστων διαδρομών ή άλλες συγκοινωνίες. Και αυτό διαδίδεται.  50.000 κατοίκους έχει η πόλη, οι περισσότεροι από αυτούς πηγαινοέρχονται καθημερινά στην Κολωνία ή τη Βόννη για τη δουλειά τους. Η διαδρομή με το τρένο είναι ένα τέταρτο. της ώρας. Και μέχρι το σταθμό πηγαίνουν με το ποδήλατο.
Ο Ραλφ Λίντκε λειτουργεί το πάρκινγκ ποδηλάτων για 340 ποδήλατα, ενώ έχει και 100 δικά του που τα νοικιάζει. Ο Λίντκε συμβουλεύει και εταιρίες, να κάνουν στροφή σε φιλικές προς το περιβάλλον μορφές μετακίνησης για δικό τους όφελος. Αν η εταιρία έχει απασχολούμενους που δεν χρησιμοποιούν πλέον το αυτοκίνητο, αλλά το ποδήλατο, ή το ηλεκτρικό μοτοποδήλατο γιατί είναι γρηγορότερο και αποτελεσματικότερο, μπορεί να μειώσει στις μισές τις θέσεις στάθμευσης.
Βερολίνο, η πόλη με τα πολλά κέντρα
Στο Brühl βοηθούν και οι μικρές αποστάσεις που χρειάζεται να διανύσει κανείς στο κέντρο της πόλης. Αλλά και στις μεγαλουπόλεις της Γερμανίας παρατηρείται η ενίσχυση της τάσης να παραιτούνται οι πολίτες από το αυτοκίνητο. Ένα παράδειγμα είναι το Βερολίνο. Ο ερευνητής Πέτερ Γιακουμπόφσκι επισημαίνει ότι το Βερολίνο είναι η μεγαλούπολη με τα λιγότερα αυτοκίνητα ανά νοικοκυριό. Ο κόσμος χρησιμοποιεί τις αστικές συγκοινωνίες, μετρό, τραμ, λεωφορεία. «Μια άλλη ιδιαιτερότητα είναι ότι η πόλη έχει πολλά κέντρα. Δεν πρέπει να πάνε όλοι οπωσδήποτε στην Kούνταμ για ψώνια. Τα πολλά κέντρα διαμορφώνουν μικρότερους χώρους, και έτσι το Βερολίνο είναι πιο βατό ίσως από μεσαίου μεγέθους πόλεις.  Εκεί που υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση το αυτοκίνητο είναι κατά κανόνα βάρος”. Οι πολεοδόμοι θέλουν τώρα να ξαναφέρουν τις οικογένειες στα κέντρα των πόλεων.
ΠΗΓΗ: DEUTSCHE WELLE

Δεν υπάρχουν σχόλια: