Αναδημοσιεύουμε ένα ενδιαφέρον άρθρο, και παράλληλα μια ενδιαφέρουσα άποψη από το κορινθιακό blog eskorinthon.blogspot.com
Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα της περασμένης Πέμπτης που συνέβη έξω από το 1ο Λύκειο-1ο Γυμνάσιο Κορίνθου όπου διερχόμενο αυτοκίνητο παρέσυρε μαθήτρια η οποία προσπαθούσε να διασχίσει την οδό Άργους μέσα από την υπάρχουσα διάβαση πεζών και που ευτυχώς δεν είχε τραγική κατάληξη για την άτυχη μαθήτρια, έχω να κάνω μια πολύ σοβαρή πρόταση που αφορά τις δύο περισσότερο επικίνδυνες, κατά τη γνώμη μου, διαβάσεις πεζών που υπάρχουν στην πόλη της Κορίνθου. Η μια διάβαση είναι αυτή που αναφέρθηκε παραπάνω δηλ. στην οδό Άργους έξω από το 1ο Λύκειο και η άλλη, που είναι ακόμα πιο επικίνδυνη, είναι στην Λεωφόρο Αθηνών μπροστά από την είσοδο του Γενικού Νομαρχιακού Νοσοκομείου Κορίνθου. Και οι δύο αυτές διαβάσεις πεζών είναι επισημασμένες με την προβλεπόμενη διαγράμμιση.
Η διάβαση έξω από το 1ο Λύκειο Κορίνθου διαθέτει και φωτεινούς σηματοδότες που ενεργοποιούνται και σταματούν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων μέσω ενός κουμπιού το οποίο πατάει ο πεζός που πρόκειται να διασχίσει τη διάβαση για να περάσει στην απέναντι πλευρά του δρόμου. Οι συγκεκριμένοι φωτεινοί σηματοδότες ήταν ανενεργοί (εκτός λειτουργίας) για μεγάλο χρονικό διάστημα αλλά τις τελευταίες ημέρες, μετά το πρόσφατο ατύχημα με τη μαθήτρια, ενεργοποιήθηκαν και πάλι και τουλάχιστον μέχρι σήμερα συνεχίζουν να λειτουργούν! Θα δούμε βέβαια για πόσο χρονικό διάστημα θα συνεχισθεί η λειτουργία τους γιατί ως γνωστόν ουδέν μονιμότερον του προσωρινού!
Αντίθετα η διάβαση πεζών έξω από το Γενικό Νοσοκομείο δεν διαθέτει φωτεινούς σηματοδότες σε λειτουργία! Για την ακρίβεια υπάρχουν εγκατεστημένοι από παλιά φωτεινοί σηματοδότες οι οποίοι όμως δεν λειτουργούν εδώ και αρκετά χρόνια!
Βλέπουμε λοιπόν ότι και στις δύο αυτές επικίνδυνες διαβάσεις πεζών, απ'όπου καθημερινά διέρχεται ένας πολύ μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων (τα περισσότερα με πολύ μεγάλη ταχύτητα!) αλλά και πεζών, τα ακολουθούμενα μέτρα ασφαλείας και προστασίας των πεζών είναι τελείως ελλειπή και ανεπαρκή! Πιστεύω ότι από θαύμα δεν έχουμε θρηνήσει θύματα μέχρι σήμερα!
Προτείνω λοιπόν να κατασκευασθεί στο κάθε ένα σημείο από τα παραπάνω μια υπόγεια φωτιζόμενη διάβαση πεζών! Η υπόγεια αυτή διάβαση θα εξυπηρετεί επίσης (με τις κατάλληλες κατασκευαστικές προβλέψεις) τόσο τα ΑΜΕΑ όσο και τους ποδηλάτες!
Θα μπορούσε βέβαια να κατασκευασθεί εναλλακτικά μια πεζογέφυρα (δηλαδή μια υπέργεια διάβαση πεζών) αλλά πιστεύω ότι αυτό είναι πάρα πολύ δύσκολο να γίνει λόγω ελλείψεως του απαιτούμενου διαθέσιμου ελεύθερου χώρου πάνω στα υπάρχοντα πεζοδρόμια και στις δύο πλευρές της οδού Άργους αλλά και της Λεωφόρου Αθηνών (πάρα πολύ μικρά πεζοδρόμια!!!).
Δυστυχώς στην Κόρινθο(όπως βέβαια και στις περισσότερες Ελληνικές πόλεις) οι πεζοί δεν αποτελούν το κύριο συστατικό της οργάνωσης της κυκλοφορίας στην πόλη αλλά αντίθετα αντιμετωπίζονται σαν ένα δευτερεύον στοιχείο της κυκλοφορίας, έναντι των τροχοφόρων!
Τα πεζοδρόμια στην πόλη μας δεν είναι δημόσιος χώρος για την ελεύθερη μετακίνηση των πεζών αλλά χρησιμοποιούνται σαν χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων και δικύκλων ή παραχωρούνται για εμπορική εκμετάλλευση! Δυστυχώς στην Κόρινθο δεν εξασφαλίζονται ελεύθερες και επαρκείς ζώνες πάνω στα πεζοδρόμια για τη μετακίνηση πεζών και ατόμων με αναπηρία, έτσι ώστε να συμμετέχουν ελεύθερα όλοι ανεξαιρέτως οι δημότες στην καθημερινή ζωή της πόλης! Δυστυχώς στην Κόρινθο δεν έχει κατοχυρωθεί σαν υποχρέωση των οχημάτων η παραχώρηση προτεραιότητας στους πεζούς σε όλες τις διαβάσεις, κάτι που ισχύει σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες!
Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι μας ότι όταν μιλάμε για οδική ασφάλεια ή κυκλοφοριακή αγωγή αυτό αφορά κυρίως την προστασία των πεζών και όχι μόνο την προστασία ή προετοιμασία των οδηγών! Η παρατηρούμενη στην πόλη μας καθημερινή καταπάτηση του χώρου κίνησης των πεζών δεν οφείλεται μόνο στην κυριαρχία της "πολιτικής του αυτοκινήτου" αλλά και στη δική μας αδιαφορία να διεκδικούμε σαν πεζοί το χώρο που δικαιωματικά μας ανήκει! Όσο θα αυξάνονται οι "πεζοπόροι" στην πόλη μας τόσο θα κάνουμε "δυνατή" και "ασφαλή" τη μετακίνησή μας!
1 σχόλιο:
Θα συμφωνήσω απόλυτα για την ανεπάρκεια σεβασμού στον πεζό, τόσο από πλευράς οδηγών όσο και από πλευράς Αρχών. Οι υπόγειες διαβάσεις δυστυχώς απαιτούν φωτισμό, φύλαξη και συντήρηση ("είδη εν ανεπαρκεία" επίσης) αν δεν θέλουμε να καταλήγουν να "φιλοξενούν" πράγματα, "όντα" και δραστηριότητες αντίθετες με το σκοπό τους. Οι υπόγειες και υπέργειες διαβάσεις, επίσης, έχουν κόστος ουκ αμελητέο. Στις 2 περιπτώσεις που αναφέρετε (και θα προσέθετα τη "χαρακιά" της οδού Πατρών) αποδοτικότερες ως λύσεις θα ήταν διαβάσεις με ειδική διαμόρφωση, όχι με έναν "ξερό" σηματοδότηση και διαγραμμίσεις της "συμφοράς", αλλά με σημασία στη λεπτομέρεια και με άλλα βοηθήματα υπέρ της ασφάλειας (δείτε ορισμένα βασικά στο http://en.wikipedia.org/wiki/Pedestrian_crossing).
Δημοσίευση σχολίου