28 Νοε 2008

Ζωή ποδήλατο

Διαβάστε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για την αστική ποδηλατοκίνηση, από το "ΕΘΝΟΣonline":
Ζωή ποδήλατο


Στο άρθρο, αναφέρεται και η πρωτοβουλία πολιτών "στην Κόρινθο με ποδήλατο"

22 Νοε 2008

Ακυρώθηκε η κυκλοφοριακή μελέτη!

Από τον Πολίτη Κορινθίας

Ακυρώθηκε η κυκλοφοριακή μελέτη!

Δεν είχε συνταχθεί από μηχανικό του Δήμου - Θα επανακατατεθεί στην Περιφέρεια με μικροαλλαγές

Την κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου Κορινθίων ακύρωσε η Περιφέρεια, μετά την ένσταση που είχε καταθέσει ο δημοτικός σύμβουλος Χρήστος Λιάπης. Αιτία για την αναπομπή και την ακύρωση της μελέτης είναι ότι αυτή δεν είχε συνταχθεί από μηχανικό του Δήμου, όπως προβλέπει ο νόμος. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυκλοφοριακή μελέτη θα επανακατατεθεί στην Περιφέρεια το επόμενο διάστημα –αφού πρώτα περάσει από το Δημοτικό Συμβούλιο- με μικροαλλαγές, προκειμένου να δικαιολογηθεί ότι αυτή την φορά θα φαίνεται ως «συντάξας», υπάλληλος της Τεχνικής Υπηρεσίας. Επί της ουσίας, όμως, θα είναι η ίδια κυκλοφοριακή μελέτη που συνέταξε ο Αριστείδης Μαγγιώρος -και όχι φυσικά νέα μελέτη.

Σύμφωνα με πηγή στον δήμο Κορινθίων η σύμβαση του δήμου με τον μελετητή προέβλεπε ότι ο τελευταίος θα υποβοηθούσε στην σύνταξη της μελέτης και δεν θα την συνέτασσε ο ίδιος. Αυτό, όμως, γεννά ερωτηματικά για την αναγκαιότητα να υπογραφεί σύμβαση μαζί του, καθώς αμείφθηκε πλουσιοπάροχα, απλώς για να «υποβοηθήσει» στη σύνταξη της μελέτης. Θυμίζουμε πως για την συγκεκριμένη σύμβαση δεν υπήρξαν αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου και πως ο «συντάξας» την μελέτη μηχανικός του Δήμου ουδέποτε εμφανίστηκε κατά την παρουσίασή της, ούτε κατά την δημόσια διαβούλευση για να υπερασπιστεί το πόνημά του. Τον ρόλο αυτόν ανέλαβε εξ ολοκλήρου ο …υποβοηθήσας κ. Μαγγιώρος.

Το ερώτημα είναι γιατί ο Δήμος, αφού τα γνώριζε (;) όλα αυτά, προχώρησε στην κατάθεση της κυκλοφοριακής μελέτης. Σύμφωνα με πληροφορίες η ερμηνεία που δόθηκε είναι πως με την υπογραφή της σύμβασης έργου, ο μελετητής θεωρείται αυτοδίκαια υπάλληλος του Δήμου. Αυτός είναι ο λόγος που ο δήμος δεν θεώρησε αναγκαίο να υπογράψει την μελέτη -ως συντάξας αυτήν- ο διευθυντής των τεχνικών υπηρεσιών Παναγιώτης Αρβανίτης, ή κάποιος από τους μηχανικούς του Δήμου. Ο κ. Αρβανίτης, απλώς, την θεώρησε, ενώ ενισχυτικά η μελέτη θεωρήθηκε και από την κυρία Καλαρά της ΤΥΔΚ. Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, έγινε προσπάθεια να πειστεί ο κ. Αρβανίτης την υπογράψει και ως συντάξας, αλλά ο ίδιος αρνήθηκε.

Η μελέτη θα περάσει πρώτα από δημοτικό συμβούλιο το επόμενο διάστημα και είναι βέβαιο ότι θα ανοίξει κύκλο έντονων αντιπαραθέσεων, με τον Χρήστο Λιάπη να βρίσκεται και πάλι στο προσκήνιο. Είναι επίσης προφανές πως η μειοψηφία μπορεί να αισθάνεται δικαιωμένη καθώς είχε εκφράσει τις αντιρρήσεις για την συγκεκριμένη μεθόδευση, όπως και γενικά για τον τρόπο με τον οποίο προχώρησε η δημοτική αρχή στην σύμβαση με τον μελετητή.

17 Νοε 2008

Δημοτικά ποδήλατα στις μεγάλες πόλεις!

ΠΛΗΘΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ

Τα «δημοτικά» ποδήλατα κατακτούν την Ευρώπη


TΗΕ ΝΕW ΥΟRΚ ΤΙΜΕS , Της Εlisabeth Rosenthal
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2008

Βαρκελώνη, Ισπανία. Η επιτυχία του Βicing ήταν απρόσμενη ΣΕ ΜΙΑ ΕΥΡΩΠΗ με ολοένα εντονότερες οικολογικές ευαισθησίες, λένε πως υπάρχουν μόνο δύο είδη δημάρχων: Αυτοί που έχουν σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων και αυτοί που θέλουν να αποκτήσουν.

Τα τελευταία χρόνια, προγράμματα όπως το Velib, που εγκαινίασε το 2007 στο Παρίσι ο
δήμαρχος Μπερτράν Ντελανοέ, φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια αποκτώντας όλο και περισσότερους οπαδούς: Λυών, Ρεν, Ντύσελντορφ, Βαρκελώνη, Παμπλόνα, όλες αυτές οι πόλεις έχουν υποκύψει στη γοητεία του ποδηλάτου. Ακόμα και η Ρώμη, μια πόλη με στενά σοκάκια και χαώδη κίνηση, ξεκίνησε πρόσφατα ένα μικρό πιλοτικό πρόγραμμα, το Roma΄n΄Βike.

Για τους δημάρχους που αναζητούν τρόπους αφενός να αποσυμφορήσουν την πόλη τους, αφετέρου να αποδείξουν την οικολογική καλή τους πίστη, τα συστήματα ενοικίασης ποδηλάτων προσφέρουν μια απλή λύση: Με τα χρήματα με τα οποία θα αγόραζαν ένα λεωφορείο, επενδύουν σε έναν στόλο ποδηλάτων. Κατόπιν, στις περισσότερες περιπτώσεις, συνάπτουν συμβόλαια με διαφημιστές οι οποίοι αναλαμβάνουν το στήσιμο και τη συντήρηση του συστήματος σε αντάλλαγμα για την ανάρτηση διαφημίσεων σε χώρους του Δήμου.

Δύο είναι τα κλειδιά της επιτυχίας:Πληθώρα διαθέσιμων ποδηλάτων, σε σταθμούς διάσπαρτους στην πόλη (το Παρίσι διαθέτει 20.000 ποδήλατα και 1.450 σταθμούς ενοικίασης, η Βαρκελώνη 6.000 ποδήλατα και 375 σταθμούς) και σωστή τεχνολογική υποστήριξη- με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών καρτών που τους χορηγούνται και των αυτοματοποιημένων «σταθμών», οι χρήστες μπορούν να πάρουν και να αφήσουν κάποιο ποδήλατο μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα.

Ίσως η μεγαλύτερη απόδειξη της επιτυχίας που γνωρίζουν τα συστήματα ενοικίασης ποδηλάτων στην Ευρώπη, είναι η έστω και διστακτική εξάπλωσή τους εκτός Ευρώπης: Ουάσιγκτον και Μόντρεαλ πειραματίζονται με πιλοτικά προγράμματα, Σικάγο, Βοστώνη και Νέα Υόρκη εξετάζουν πιθανές λύσεις. Ακόμα και η Σαγκάη, μια πόλη η οποία πριν από 10 χρόνια προσπαθούσε να διώξει τα ποδήλατα από ορισμένες λεωφόρους της προκειμένου να δημιουργήσει χώρο για τα αυτοκίνητα, εγκαινίασε τον περασμένο μήνα ένα πιλοτικόπρόγραμμα ενοικίασης ποδηλάτων.

4 Νοε 2008

Συνάντηση της πρωτοβουλίας - Τι είπαμε; Τι θα κάνουμε;

Συναντηθήκαμε την προηγούμενη εβδομάδα σε καφετέρια της παραλίας "Καλάμια" όπου και συζητήσαμε για αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα:

  • Είπαμε ότι από εδώ και στο εξής, τις "ποδηλατάδες" θα τις προωθούμε σαν "ποδηλατοπορείες" για να έχουν την έννοια της διεκδίκησης και όχι απλά της βόλτας.
  • Στην επόμενη ποδηλατοπορεία (6η) θα προσπαθήσουμε να προσελκύσουμε περισσότερους μεγάλους, μιας και βραχυ-μεσόπρόθεσμα αυτοί είναι που μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να συμβάλλουν στην επιτυχημένη δράση της πρωτοβουλίας. Έτσι, ας προσπαθήσουμε να βρούμε κάποιο σλόγκαν που να περνάμε αυτό το μήνυμα, ότι δηλαδή "Θέλουμε να συμμετέχετε όλοι εσείς οι μεγάλοι που έχετε ποδήλατο!"
  • Τα παιδιά, σίγουρα μας ενδιαφέρουν και αυτά, σαν μελλοντικοί-μακροπρόθεσμοι χρήστες μη μηχανοκίνητων μέσων μεταφοράς, αλλά αυτός ο στόχος είναι δευτερεύων για τη πρωτοβουλία. Στον τομέα αυτό, μπορούμε να κάνουμε κάποια δράση που να σχετίζεται με την κυκλοφοριακή εκπαίδευση των μικρών. Η αντίστοιχη πρωτοβουλία των Χανίων έχει κάνει κάποια προσπάθεια και ίσως μπορούμε να έρθουμε σε επαφή μαζί τους
  • Είπαμε να παρεμβαίνουμε στα ΜΜΕ πριν από κάποια δράση μας, ώστε να λέμε την άποψή μας από πριν. Με τον τρόπο αυτό, θα συμβάλλουμε ακόμα περισσότερο στο να προβάλλεται ακόμα περισσότερο η "αστική ποδηλατοκίνηση", να συνηθίζει ο κόσμος να ακούει ότι το ποδήλατο αποτελεί μια εναλλακτική λύση μετακίνησης του και να αρχίζει σιγά σιγά να σκέφτεται και ο ίδιος την επιλογή χρήσης του ποδηλάτου κατά τις μετακινήσεις του στην πόλη.
  • Προτείναμε, να μοιράζουμε (θα δούμε με ποιο τρόπο) τα αιτήματα και τις προτάσεις της πρωτοβουλίας για την προώθησης της ποδηλατοκίνησης σε συμπολίτες μας. Μέσα από τις ποδηλατοπορείες που κάνουμε, καθώς και μέσα από άλλες δράσεις που θα θα κάνουμε.
  • Να έχουμε ντουντούκα στις επόμενες ποδηλατοπορείες! Για να ενημερώνουμε τον κόσμο για ποιο λόγο διοργανώνουμε την ποδηλατοπορεία και τι επιδιώκουμε να πετύχουμε έτσι ώστε να γίνουμε πιο συνειδητοποιημένοι και να κατανοήσουμε ότι πέρα από την βόλτα, με αυτή τη δράση επιδιώκουμε και διεκδικούμε.
  • Θέσαμε και ένα σημαντικό θέμα. Αυτό της ασφάλειας των παιδιών στις ποδηλατοπορείες. Για αυτό πρότεινε να τονίσουμε ακόμα περισσότερο με διάφορους τρόπους, ότι υπεύθυνοι για τη συμμετοχή των παιδιών στις ποδηλατοπορείες είναι οι γονείς τους. Για αυτό καλό είναι να έρχονται και αυτοί, μιας και παρατηρήθηκε η πρακτική να θεωρούν πολλοί γονείς τις ποδηλατοπορείες ευκαιρίες για baby-parking του μωρού τους (όπως λέμε παιδότοπος) για να βρίσκουν ευκαιρία να πηγαίνουν για καφέ, με την ξενοιασιά ότι άλλοι φυλάνε τα παιδιά!! Αυτό είναι κάτι που πρέπει να αλλάξουμε στις συνειδήσεις του κόσμου ώστε να καταλάβουνε ότι οι ποδηλατοπορείες, έχουν κύριο σκοπό τη διεκδίκηση μέτρων για την προώθησης της ποδηλατοκίνησης. Σίγουρα είναι και βόλτα, αλλά δεν είναι ο κύριος στόχος.
  • Στην επόμενες ποδηλατοπορείες, αποφασίσαμε να μην επιλέξουμε τον δρόμο της Ποσειδωνίας ως μέρος διαδρομής της ποδηλατοπορείας, γιατί τίθεται σημαντικό θέμα οδικής ασφάλειας (μιας και είναι δρόμος που συνήθως τα αυτοκίνητα αναπτύσουν μεγαλύτερες ταχύτητες απ' ότι μέσα στην πόλη).
  • Είπαμε ότι οι προσφορές υλικού προς την πρωτοβουλία είναι δεκτές, χωρίς όμως να υπάρχει διαφημιστικό μήνυμα πάνω τους. Έτσι θα καταφέρουμε να μην εμπορευματοποιήσουμε την δράση μας,
  • Μέσα στο 2008, καιρός είναι να κάνουμε και μια άλλη δράση πέρα από ποδηλατοπορεία. Ίσως στα Περιβολάκια κάποια έκθεση με φωτογραφίες από πόλεις-πρότυπα για ποδήλατα και ενημερωτικό υλικό για τα οφέλη του ποδηλάτου. Ίσως θα μπορούσε να γίνει και προβολή κάποιου βίντεο. Αυτό ας το σκεφτούμε όλοι μας και ας έρθουμε με ιδέες στη συνάντηση της Πέμπτης.
Αυτά!
Επόμενη συνάντηση: Πέμπτη (μεθαύριο) στις 8.30 μμ στο Κέντρο Νέων.
Θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε αναλυτικότερα για τους στόχους μας, προχωρόντας στη συνέχεια σε πιο συγκεκριμένες ενέργειες - δράσεις για την επίτευξη τους (οργάνωση δράσεων, επόμενης ποδηλατοπορείας, έντυπο με αιτήματα-προτάσεις).

Σας περιμένουμε για να συμβάλετε κι εσείς με τις προτάσεις / ιδέες σας στην επιτυχημένη πορεία της πρωτοβουλίας για την προώθηση του ποδηλάτου στην πόλη μας!